onsdag 22 september 2010

Jag har en fitness-blogg!!

Hanna visade mig en blogg där en kille skriver sitt hat emot alla som fitness-bloggar så det måste jag sluta med...omg jag gör det nu. Fy fan skjut mig i ballen och huvudet!

Nåja, rapporterar att jag har typ 60-70g kvar av de 300g chokladen ja köpte i kväll :D. Inte käkat upp allt iaf, fattar inte hur fan man kan ta en ruta och va "nöjd". Är de verkligen nöjda eller kompenserar de med en fet pizza och tre helger i rad där man super och äter kebabtallrik? Är det att leva? Unna sig skitmat och supa? Åt 600g ostkaka utöver de ca 1760kcal ja käka innan(bara bra och näringsrik föda). Hamna nog på över 5 laxar idag. Låter som en anorektisk flicka nu haha men jag avskyr att gå upp i fett. Var med Hanna i kväll och såg på film istället för att älta o gny hemma. Och detta kommer jag göra IGEN, förbjudande gör bara saker för attraktiva. Spelar ingen roll hur bra ja äter innan, det ja förbjudit mig(fastän ja inte behöver egentligen men ja vill ju äta så himla opti..) MÅSTE jag ha annars handlar hela kvällen om att trycka bort OCD-tankarna.

Ska göra mer research i neurokemi området. Det jag läst är att lågt serotonin är korrelerat med OCD(tvångstankar) men mer vet jag inte riktigt. Min amatörkunskap säger att serotonin "låser upp" och gör en mer avslappnad i tankarna vilket möjliggör galna idéer och tankar, ungefär som att släppa ut vattnet i en damm så forsar idéer och impulser upp. På dagtid har ja inga problem alls med fokus då ja tar Ritalin med den trevliga bieffekten aptitdämpning och extremt bra fokus. Kvällarna sen jag dragit ner på mina antidepressiva(Cymbalta) som höjer serotonin har tvångstankarna blivit extremt mycket värre på kvällarna då ritalinet slutat göra mig fokuserad i tankarna och min kortverkande antidepp-medicin slutat fungera så mycket.

Nu orkar jag inte skriva i min otroligt förvirrande blogg(är det ett flygplan, en fitnessblogg eller en fakta-sida? Vem fan bryr sig?! :D)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar