fredag 14 maj 2010

central governor theory teaser - uppdatering

edit: läst på en hel del om fenomenet och inga vetenskapliga bevis finns. Näst intill X-files material detta! Framtiden får utvisa om det är bullshit eller fo reel.

Har lyssnat lite på den här podcasten nyss där de snackar om en otroligt fascinerande hjärnkrets(teori än dock, inga bevis för att den existerar än) som begränsar mänsklig prestation. Tänker inte gå in mer än så just nu, är bara tvungen att skriva av mig lite då jag är helt hyper angående den här teorin(som för mig är totalt ny, det är sällan jag lär mig något fundamentalt nytt).

Får se om ja får ihop nog med material och egna teorier(har en hel del här, största anledningen till att jag blev så hooked på den här vetenskapliga teorin) så det blir en hel artikel. Teaser som sagt!

Antingen ser ni artikeln någon kommande dag men annars så får det här bara vara en teaser(bara att lyssna på podcasten, den handlar om mänskliga gränser).

Länk till sidan: http://www.wnyc.org/shows/radiolab/

Mvh Rory

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar