måndag 3 maj 2010

Lite personligt tjöt

Orkar inte skapa en blogg till bara för att skriva av mig lite. Som jag har nämnt i min presentation så har jag aspergers(mentalt handikapp med social problematik i samma kategori som autism) vilket är jobbigt. Jag har ju haft det i hela mitt liv förstås men det var inte förrän några månader sen jag fick diagnosen officiellt genom test som var utspridda över två dagar(tuffaste jag någonsin har gjort mentalt på så komprimerad tid).

Något som jag har enorma problem med är att se folk i ögonen, jag litar på väldigt få människor och jag antar att de tänker det värsta om mig. En annan grej är att jag har ensidiga intressen vilket gör mig socialt avvikande då jag tycker ytligare ämnen är rätt ointressanta att prata om. Perfektionism är något annat som plågar mig dagligen, det är otroligt svårt att bli en måttligare människa. Har säkert en hel del o göra med att jag kämpat så enormt i mitt liv för att bara kunna passa in i sociala sammanhang.

Att bibehålla sociala relationer är också ett enormt problem för mig då de ofta inte har samma intressen som jag och jag tenderar att vara för mig själv, läser om vetenskap, psykologi, chattar, ljudböcker etc. Jag tror nog jag uppfattas som väldigt ointresserad av sociala relationer men det är jag inte, det är bara att jag så extremt sällan känner samhörighet med andra människor om jag inte är berusad.

Nåja, nu orkar jag inte skriva mer för stunden. Går ju alltid att skriva fler inlägg om jag kommer på något mer.

/Rory - Professor Sparrs

1 kommentar:

  1. Härligt att se dig skriva lite personlig stuff om tankegångar också, det får man göra ibland ;)

    SvaraRadera