måndag 12 april 2010

Perfektion?

Perfektion?

Hade Michael Phelps tagit så många medaljer om han hade tagit den måttligare approachen till träning och tävling? Knappast. Alla vill vara bättre än den andra innerst inne, likgiltighet och apati är känslor de flesta av oss vill fly ifrån.

När blir strävan efter målet en psykisk störning? När blir hälsosamt ätande en ätstörning? Av alla tusentals timmar jag har spenderat på internet och diskuterat kroppsbyggning, hälsa och närliggande ämnen så kan jag säga att det finns många eldsjälar med samma starka motivation som elitidrottare. Är vi eldsjälar störda bara för att vi inte har en officiell tävling att titulera oss med?

Bara lite slumpmässiga tankar jag har haft..och det här inlägget har legat länge på min hårddisk. Allt jag skriver kan inte bli fantastiska artiklar helt enkelt.

/Rory

1 kommentar: